A month already - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Karin Middelkamp - WaarBenJij.nu A month already - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Karin Middelkamp - WaarBenJij.nu

A month already

Blijf op de hoogte en volg Karin

10 September 2013 | Canada, Kitchener

En toen was het alweer september en onderhand ben ik hier alweer een maand, heel raar om me dat te beseffen. Ik kan niet zeggen dat ik echt per se erge heimwee heb gehad, natuurlijk wel gemis van familie en vrienden. Maar gelukkig dus nog geen dagen dat ik het vliegtuig terug wil pakken of er geen zin meer in heb. Wat dat betreft was ik wel verbaasd.

Verder erg blij dat het Engels spreken en begrijpen makkelijk gaat, ook switchen tussen Engels en Nederlands gaat makkelijk. Al moet ik wel zeggen dat zeker mijn Nederlands achteruit gaat ;) Op sommige momenten moet ik google translate gebruiken van Engels naar Nederlands. (Voor dit eerste stukje dat ik geschreven heb al 3 keer :P) Ook kloppen soms mijn Nederlandse zinnen niet omdat ik dan Engelse grammatica regels gebruik ;) Ik zou zeggen: een goed teken ;-)

In de afgelopen 2 weken heb ik veel gedaan en meegemaakt. Een van de hoogtepunten was natuurlijk de trip naar Niagara Falls :D Dit was een gratis trip aangeboden door de international office van de school dus dat was zeker mooi meegenomen. Ik vond het prachtig om te zien. Vele foto's gemaakt natuurlijk (zie Facebook) en een aantal souvenirs aangeschaft. Ook ben ik op the maid of the mist geweest om de falls van dichtbij te kunnen zien wat ook zeker de moeite waard was :) Verder een aantal keer wat rond wezen kijken in de omgeving hier wat ik erg leuk vond. Het landschap hier is toch echt heel anders, vooral aangezien het landschap hier zeker niet plat is maar vele hoogteverschillen kent wat erg mooie uitzichten geeft. Ook een aantal keer wezen mountainbiken in de omgeving in parken wat erg leuk was :) (en vermoeiend :P) Binnenkort gaan we met de klas nog naar Toronto voor een conferentie dus ben erg benieuwd naar die stad.

Verder is school nu dus echt begonnen. Ik heb op zich een lekker rooster: Maandag begin ik om 2 uur dus lekker uitslapen. Dinsdag, woensdag en donderdag moet ik van 9 tot 5 maar heb dan wel lunchpauze van een uur of 2 dus dan de tijd even te relaxen. Vrijdags ben ik vrij, dus lekker lang weekend :D
Verder heb ik een gezellige klas. Vorige week zijn we met een aantal naar een countrybar geweest was erg leuk was :D De avond erna stonden een paar klasgenoten opeens voor de deur of ik zin had om mee te gaan naar een feestje. Dus wat dat betreft zeker gezellig :D Verder ook in de lessen en daarom heen veel aanspraak en gezelligheid dus daar zeker erg blij mee :) Ook de docenten zijn heel aardig en relaxed, vinden het zeker leuk om grapjes te maken en vinden het zeker niet erg om te helpen of iets extra uit te leggen als ik ergens moeite mee heb.

De vakken sluiten grotendeels wel aan op de kennis die ik al heb. Facility Management is hier meer gericht op architectuur en project management maar het is zeker interessant om het eens van die kant te bekijken. Ook is het leuk om dan informatie over andere onderwerpen van FM te kunnen delen met klasgenoten en om in de les soms te merken dat ik iets al gehad heb en daarom antwoord kan geven ;-) Geeft toch een zelfvertrouwen "boost" ;) Verder is mijn keuzevak Sociologie wat ik erg interessant vind en dus erg blij ben dat ik het hier kan volgen. Ik ben erg benieuwd naar dat vak. De drukte valt nu nog mee maar er zijn vele projecten die eraan komen. 1 groot overkoepelend project maar ook veel "kleine" projecten voor de verschillende vakken die samen met 2 toetsen dan mijn cijfer vormen. Dus die drukte komt nog wel ;-)

Om te concluderen: Alles prima hier ;-)

PS. Nog even een info puntje: mijn oude (nederlandse) mobiel nummer kan nog steeds gebruikt worden voor whatsapp en Viber, ik heb nummerbehoud aangevraagd. Bellen en smsen kan niet want de simkaart is in Nederland dus dan krijg je mij niet aan de telefoon maar mijn zus ;-) Hier heb ik nu een Canadees nummer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Op deze site hoop ik bij te houden wat er allemaal gebeurd in Canada en Engeland waar ik beide heen ga voor mijn studie. In Canada zal ik 5 maanden gaan studeren en in Engeland 5 maanden stage lopen.

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 10554

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Engeland

12 Augustus 2013 - 31 December 2013

Studeren in Canada

27 December 2013 - 30 December 2013

New York

Landen bezocht: