85 dagen al?! - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Karin Middelkamp - WaarBenJij.nu 85 dagen al?! - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Karin Middelkamp - WaarBenJij.nu

85 dagen al?!

Blijf op de hoogte en volg Karin

03 November 2013 | Canada, Kitchener

In plaats van aftellen nu eens optellen, ik zit hier al 85 dagen! Dat klinkt best lang en soms voelt het ook best lang, maar soms ook best kort ;-) Nog 39 dagen te gaan tot de kerstvakantie en dan nog een stuk of 20 dagen extra tot ik weer in Nederland ben. Maargoed we zullen eerst maar weer eens terugblikken op de afgelopen tijd.

Onderhand is het alweer November. In Oktober alweer veel dingen beleefd. Afgelopen week (31 oktober) hebben we hier natuurlijk halloween gehad wat erg leuk was. Overdag had ik me maar niet verkleed aangezien we een presentatie van een project hadden (iets waar sommige van mijn klasgenoten zich niet aan stoorden en gewoon de presentatie verkleed deden.) Maar ’s avonds had ik een feestje van een klasgenoot en dus had ook ik een week lang lopen nadenken over wat voor kostuum ik dan in vredesnaam aan zou doen. Een kostuum kopen had niet mijn voorkeur aangezien ik de vrije kilo’s in mijn koffer nodig heb voor de kleren en souvenirs die ik hier aanschaf ;-) En bovendien is kopen/huren van die pakken best prijzig voor 1 avondje lol. Dus ik ging maar eens kijken naar DIY (do it yourself). Eerst kwam ik uit op een bendelid o.i.d. maar dit werkte toch niet helemaal. Vervolgens dacht ik dat Marry Poppins wel zou kunnen maar ook dit kreeg ik niet zo goed voor elkaar. Uiteindelijk bedacht ik me dat ik mijn zwart/wit gestreepte shirt bij me had en zo kwam ik uit bij mijn uiteindelijke kostuum; een bankrover ;-) met een zwarte broek, zwarte muts, nep geld in een bank tas en een zelfgemaakt masker leek het wel ergens op :-P Het was een gezellige en grappige dag, vooral om te zien hoe creatief mensen kunnen zijn in het maken/kiezen van hun kostuums ;-)

Vorige week hebben Marlies en ik weer even wat Nederlands voedsel kunnen verorberen namelijk; PEPERNOTEN! :D Mijn ouders hadden speculaaskruiden meegenomen uit Nederland (bedankt Miranda! :D) en zodoende konden we dus aan het bakken slaan. :-) Uberhaupt de eerste keer dat ik pepernoten zelf maakte dus wel even 2x extra zoeken naar de andere ingredienten (self-raising flour and brown sugar :-P) maar uiteindelijk toch gelukt :-) Ze waren heerlijk en zijn grotendeels al op. Heb ook wat in mijn klas uitgedeeld om ook mijn klasgenoten eens aan wat Nederlands voedsel te wagen. Over het algemeen vonden ze het erg lekker, alleen hoe het eruit ziet waren ze niet zo’n fan van ;-) Heb meerdere keren de vraag gekregen of ik hondenkoekjes bij me had :-P Tegen de tijd dat het echt sinterklaas tijd is zullen we waarschijnlijk nog wel een portie bakken ;-) Gisteren hebben we eerst weer wat ingredienten voor Stamppot ingekocht ;-)

In de afgelopen tijd heb ik het erg druk gehad met school. Ik heb de midterms nu gelukkig weer even achter de rug en die gingen op zich niet slecht (nog niet alle resultaten terug maar op zich een goed gevoel over dat ik ze in ieder geval gehaald moet hebben). Verder veel projecten en opdrachten te doen waardoor ik toch elke dag hard bezig moet en vorig weekend zelfs op zondag nog een flinke tijd op school heb doorgebracht. Wat dat betreft mis ik de HanzeHogeschool aangezien ik toch het idee had dat we het daar minder druk hadden :-P In de komende maand weer een aantal projecten inleveren en dan straks in december de ultieme drukte… De deadlines voor de “final projects” zijn dan en ook zijn dan de “final tests”. Dus in het begin van December zullen jullie niet zoveel van me horen denk ik ;-)

Verder ga ik volgend weekend naar de familie toe. Ik heb er zin in om weer even uit Kitchener weg te zijn aangezien ik hier niet heel veel wegkom i.v.m. het gebrek aan een auto ;-) Maargoed de afgelopen tijd ook eigenlijk te druk geweest om echt weg te gaan ;-) Komende tijd gaan Marlies en ik onze trip naar New York definitief plannen dus daar zeker veel zin in! :-D Kan niet wachten! Maargoed, eerst maar weer eens voor school aan de slag.

Over en sluiten. See you next time!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Op deze site hoop ik bij te houden wat er allemaal gebeurd in Canada en Engeland waar ik beide heen ga voor mijn studie. In Canada zal ik 5 maanden gaan studeren en in Engeland 5 maanden stage lopen.

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 10542

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Engeland

12 Augustus 2013 - 31 December 2013

Studeren in Canada

27 December 2013 - 30 December 2013

New York

Landen bezocht: