Voorbereidingen, maar nu eerst VAKANTIE! - Reisverslag uit Assen, Nederland van Karin Middelkamp - WaarBenJij.nu Voorbereidingen, maar nu eerst VAKANTIE! - Reisverslag uit Assen, Nederland van Karin Middelkamp - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen, maar nu eerst VAKANTIE!

Blijf op de hoogte en volg Karin

15 Juli 2013 | Nederland, Assen

Net terug van een weekendje Scheveningen met mijn ouders zit ik dit blogje te typen. Ik heb nu, jawel, eindelijk een weekje ECHT vakantie. Vorige week donderdag voor het laatst op het werk en ook geen school meer dus even een weekje genieten. Daarna 2 weken werken op de Otterberg (camping) en vervolgens nog 1 weekje thuis. Op zondag 11 augustus zal ik s ochtends in het vliegtuig stappen en op weg zijn naar Canada.

Laat ik eerst maar eens uitleggen wat ik daar nou ga doen. Voor mijn opleiding, International Facility Management, moet ik naar het buitenland voor 1 1/2 jaar om internationale ervaring op te doen etc. Ik heb nu de eerste 2 jaar van mijn studie afgerond dus nu moet ik er vandoor. Ik zal eerst van 1/2 Augustus tot december/januari in Canada zitten en vervolgens vanaf februari tot juni/juli in Engeland.

In Canada zal ik een 1/2 jaar gaan studeren, voor de geinteresseerden: http://www.conestogac.on.ca/fulltime/1099C.jsp dat is de website van de studie. Het is een architectuur opleiding maar op het moment dat ik daar ben is het ook gefocust op project management en een beetje facility management. Ik zal ergens dichtbij de campus komen te wonen, ik hoop daar vanavond een belletje over te krijgen, in een kamer in een huis. Gelukkig gaat er een klasgenootje mee die ook in het zelfde huis zal verblijven waar ik erg blij mee ben :D. Het is voornamelijk voor mij lastig om daar wat te vinden aangezien de semesters daar anders lopen dan hier. Het is niet echt gebruikelijk om voor maar 5-6 maanden daar een kamer te willen, meestal is het 8 maanden of een jaar. Vandaar dat de zoektocht erg lastig was. Maar nu dus fingers crossed dat ik vanavond iets goeds te horen krijg....!

In Engeland zal ik bij The Royal United Hospital in Bath, UK stage lopen. Het onderwerp/de opdracht is nog niet helemaal bekend e.d. maar zal vast allemaal goed komen. Ik heb me eerst even gericht op Canada. ;-)

In deze blog zal ik dus een beetje proberen bij te houden hoe het gaat daar in het verre Canada. Voor nu heb ik eerst niet zoveel meer te vertellen, eerst nog even vakantie en de laatste voorbereidingen treffen. Daarna komt pas het echte werk. Voor nu: over en sluiten ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Op deze site hoop ik bij te houden wat er allemaal gebeurd in Canada en Engeland waar ik beide heen ga voor mijn studie. In Canada zal ik 5 maanden gaan studeren en in Engeland 5 maanden stage lopen.

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 10574

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Engeland

12 Augustus 2013 - 31 December 2013

Studeren in Canada

27 December 2013 - 30 December 2013

New York

Landen bezocht: