Nog maar een maandje! - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Karin Middelkamp - WaarBenJij.nu Nog maar een maandje! - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Karin Middelkamp - WaarBenJij.nu

Nog maar een maandje!

Blijf op de hoogte en volg Karin

27 November 2013 | Canada, Kitchener

Zoals gezegd; nog maar een maandje in Canada! Het is erg raar om me dat te bedenken! Merk dat ik erg veel zin heb om weer naar huis te gaan maar dat ik me ook een flink aantal keren realiseerde hoe erg ik Canada en mijn klasgenoten/vrienden erg ga missen! Erg dubbel gevoel dus! Veel van mijn klasgenoten zijn goede vrienden geworden. Een stel meiden waar ik het erg goed mee kan vinden en veel mee samen werk en veel kan lachen, Kenny natuurlijk die me veel helpt en met wie ik het ook zeker goed kan vinden, Ousama van wie ik vaak een lift krijg naar school en met wie ik vaak gewoon wat rond ga rijden wanneer we even zat zijn van school e.d. maar met wie ik ook heel goed kan praten e.d. en nog zoveel meer mensen. En natuurlijk Marlies met wie ik gezellig Nederlands kan kletsen tijdens het eten e.d. ;-) Maar natuurlijk lieve vrienden en familie in Nederland wil ik jullie graag weer zien. ;-)

Sinds mijn laatste blog ben ik 2x op bezoek geweest bij mijn familie. De eerste keer ben ik een weekend bij Bob en Ria geweest wat erg gezellig was en dus inderdaad erg fijn om weer even uit Kitchener te zijn. Daar de mooie omgeving kunnen bekijken en gewoon even lekker wat rust gehad. De tweede keer was afgelopen zondag bij het “Middelkamp-family-Christmas-dinner” (wat een lunch was en geen dinner maar dat terzijde :P) Het was erg interessant en leuk want hier was dus een groot gedeelte van de Canadese kant van de familie en dus erg veel mensen die ik nog nooit eerder ontmoet had of het bestaan van wist ;-) Veel nieuwe mensen ontmoet, in het Nederlands “er is er een jarig” gezongen en lekker gegeten :-) conclusie: gezellig en leuk :-)

Vorige week kreeg ik een superleuke verassing uit Nederland namelijk een pakketje met stroopwafels, drop en thee :-D Ik wist hier absoluut niks van dus toen er opeens een kaartje in de bus lag dat ze geprobeerd hadden een pakketje voor mij te bezorgen was ik erg verrast maar ook erg nieuwschierig ;-) Helaas moest ik toen tot de volgende dag wachten totdat ik het op kon halen bij het postkantoor. Onderhand is 1 zak drop al op en ook al flink wat stroopwafels (waarvan ik er ook wat in de klas uitgedeeld heb om ze weer wat Nederlands voedsel te laten proeven :P). Dit was dus een super verassing van thuis :-)

De afgelopen weken vooral druk geweest met school en een aantal feestjes. ;-) Helaas op 1 van die feestjes mijn mobiel laten vallen…. Nu dus scheuren e.d. in het scherm…. Gelukkig doet ie het nog maar jammer is het wel… Verder nog wat wezen shoppen aangezien ik nieuwe spijkerbroeken nodig had… (had nog maar 1 spijkerbroek die niet kapot was :P) en ehhh tja verder de dagelijkse gezelligheid ;-) De afgelopen dagen / week veel sneeuw gezien dus ben al helemaal in de december/kerst sfeer ookal is het nog November. Vooral ook bij de familie lag veel sneeuw, maar ook hier in Kitchener nog best wat sneeuw gezien. Ben erg benieuwd hoe erg dat gaat worden in December ;-)

Verder hebben Marlies en ik eindelijk onze trip naar New York gepland! :D Het hotel is geboekt en mijn vlucht is omgeboekt, nu alleen nog visum en bus regelen en dan zijn we helemaal klaar! :D 3,5 dagen in New York rondkijken, daarna kan ik weer een item van mijn Bucketlist afstrepen :-D Zodra we klaar zijn met school gaan we de toeristische attracties plannen, genoeg te zien daar! Kijk er zeer naar uit! :-D

Op het moment heb ik nog ongeveer 2,5 weken school en daarna zijn we alweer klaar. Dus de komende weken de ultieme drukte… 3 tentamens, ongeveer 6 projecten en daarvan ook nog een aantal presentaties dus genoeg te doen! Wel met het uitzicht om daarna klaar te zijn maar dan ook weer om me te beseffen dat ik daarna dan dus ook afscheid moet nemen van veel mensen. :-( Wanneer ik klaar ben (en nadat we een laatste schooldag feestje/afscheidsfeestje/verjaardagsfeestje gehad hebben) gaan Marlies en ik sowieso nog met ons Canadese huisgenootje “Ashley” mee naar haar thuis. Ze woont op het platteland en gaat mij en Marlies het Canadese plattelandsleven laten zien e.d. ;-) Dus dat wordt erg leuk! Hoorde ook iets over rondrijden in trucks en dingen met de sneeuw ofzo dus ben benieuwd :-) Vervolgens is het dan ook al bijna kerst dus dan eerst grotendeels inpakken en opruimen en dan vervolgens waarschijnlijk kerst vieren samen met Kenny. In de nacht van de 26e op de 27e zullen Marlies en ik vertrekken naar New York en dan ’s avonds op de 30e vlieg ik naar huis :D

Goed zo onderhand heb ik al meer dan een A4tje getypt dus wordt het
ook maar weer eens tijd om te stoppen ;-) We zullen zien wat de laatste weken me brengen! :-D
Byebye!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Op deze site hoop ik bij te houden wat er allemaal gebeurd in Canada en Engeland waar ik beide heen ga voor mijn studie. In Canada zal ik 5 maanden gaan studeren en in Engeland 5 maanden stage lopen.

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 10572

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Engeland

12 Augustus 2013 - 31 December 2013

Studeren in Canada

27 December 2013 - 30 December 2013

New York

Landen bezocht: