En toen was ik in Canada. - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Karin Middelkamp - WaarBenJij.nu En toen was ik in Canada. - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Karin Middelkamp - WaarBenJij.nu

En toen was ik in Canada.

Blijf op de hoogte en volg Karin

12 Augustus 2013 | Canada, Kitchener

Van 16 dagen ging het naar steeds minder dagen tot ik zou vertrekken. Toen het nog maar 7 dagen was had ik er absoluut geen vertrouwen meer in dat het goed zou komen en wou ik alles het liefste afblazen, toen het nog 3 dagen was had ik er opeens weer heel veel zin in. Op het moment heb ik ook nogal last van mood-changes maargoed ik zal eerst eens over mijn reis vertellen.

Zondag ochtend 4 uur stonden we naast ons bed, mijn ouders en ik, en om 5 uur vertrokken we. ik had misschien 1 uur geslapen ofzo. Na 2 uurtjes rijden waren we mooi op tijd op Schiphol. Na te zijn ingecheckt en mijn bagage afgegeven te hebben was het dan tijd om afscheid te nemen. Als ik er aan terugdenk krijg ik weer tranen in mijn ogen. het was raar om doei te zeggen tegen mijn ouders ookal wist ik dat het te gebeuren stond en waar ik het voor deed. Vervolgens door de douane gelopen en naar de gate. Toen ik wist waar die was nog een beetje rondgekeken, kop koffie gehaald en naar de wc geweest. Kwam ook nog een vrouw tegen uit Kitchener, helaas ging die niet ook die kant op maar juist de andere kant. Toen ik weer terug was bij de gate was het boarden net begonnen en was het heel druk dus een poosje moeten wachten maar eenmaal door de veiligheidscheck heen ging het heel snel. Opeens zat ik al in het vliegtuig.

De vlucht ging prima, het opstijgen en landen vond ik niks maar toen we gewoon in de lucht waren heb ik me wel vermaakt met mijn schermpje voor me. Wat films gekeken enz. en verder weinig turbulentie, alleen wat op het moment dat ik net even op de wc zat natuurlijk... Het landen ging wel wat ruig naar mijn idee maar dat kan ook aan mij liggen.

Eenmaal aangekomen moest ik eerst een ontzettend eind lopen naar de douane en daar vervolgens ook nog heel lang wachten. Bij de douane uit moeten leggen wat ik nou precies ging doen en brief van de school laten zien. Eindelijk klaar, loop je 20 meter verder stonden er weer mensen die het vroegen, en deze keer dwingend. Maargoed toen ik daar eenmaal doorheen was mijn bagage maar gepakt (zonder karretje want daar moest ik voor betalen en canadees geld had ik nog niet). Toen eindelijk het normale deel van het vliegveld op. Daar me nogal moeten haasten omdat ik wist dat mijn vervoer wachtte dus even gauw geld gepint (oke echt heel anders dat canadese geld) en toen gauw naar mijn vervoer dat inderdaad al stond te wachten.

Toen in 1 keer door naar het huis waar ik nu ben. De mensen, Ted en Barb, zijn heel aardig, ze vinden het leuk dat ik er ben en willen van alles wel voor me doen e.d. Gisteren ook gelijk wat boodschapjes gedaan, de volgende keer moet ik daar even wat meer tijd voor nemen om goed te kijken wat ik meeneem e.d. Met die Canadese prijzen ervoor is het best lastig vind ik. Maargoed ik heb wat in huis voor de eerste dagen. Verder gisteravond vroeg op bed gegaan, ik geloof tegen een uur of 8, en doorgeslapen tot half 9 ’s ochtends, dus weer even flink wat slaap ingehaald gelukkig.

Vandaag nog wat uitleg gekregen en een hele poos zitten kletsen met Barb onder het genot van koffie en stroopwafels (mijn cadeautje uit NL) en nu dus even lekker op mijn kamer. Vanavond komt als het goed is Kenny nog langs. Hij is een toekomstig klasgenoot en heeft me veel geholpen met het vinden van dit huis e.d. En verder binnenkort mijn canadese familie eens ontmoeten. Nu eerst nog een beetje settelen en vanmiddag nog maar even een rondje in de buurt lopen om wat rond te kijken e.d.

Foto’s van het huis enz. komen binnenkort. Helaas niet echt foto’s gemaakt op het vliegveld of onderweg o.i.d. daarvoor was ik iets te druk met gewoon alles goed te regelen enz. maar ik ga i.i.g. vandaag wat foto’s maken van het huis e.d. Verder voelt het op het moment allemaal nog wat raar, maar ik moet voornamelijk nog even wennen e.d. Ik ben blij dat ik het goed kan vinden met de eigenaren en dat die het gezellig vinden eens wat te kletsen enz. Op die manier voelt het minder raar en minder alleen enz. Ik moet voor mezelf niet teveel aan het weg zijn van NL en mijn familie denken want dan krijg ik een brok in mijn keel. Op dit moment denk ik elke keer: vakantie in Canada, pas over 2 weken begint het echte werk dus tijd om rond te kijken heb ik genoeg.

Binnenkort weer een keer een blog als ik weer wat heb beleefd ;-)

  • 13 Augustus 2013 - 12:37

    Matthea:

    Hoi Karin,

    Ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben in Canada. Wij zijn er ook jaren geleden een keer geweest,
    in Calgary. Het was de mooiste vakantie tot nu toe!!
    Ik wens je veel succes toe daar en veel plezier en geniet nog maar even van je rust.
    Gods onmisbare zegen voor jou!!

    Groetjes
    Matthea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Op deze site hoop ik bij te houden wat er allemaal gebeurd in Canada en Engeland waar ik beide heen ga voor mijn studie. In Canada zal ik 5 maanden gaan studeren en in Engeland 5 maanden stage lopen.

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 10573

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Engeland

12 Augustus 2013 - 31 December 2013

Studeren in Canada

27 December 2013 - 30 December 2013

New York

Landen bezocht: