2 weeks have passed - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Karin Middelkamp - WaarBenJij.nu 2 weeks have passed - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Karin Middelkamp - WaarBenJij.nu

2 weeks have passed

Blijf op de hoogte en volg Karin

27 Augustus 2013 | Canada, Kitchener

Zoals de titel al zegt: 2 weken verstreken en ook al weer een week sinds mijn vorig blogje dus tijd voor een nieuwe ;) 2 weken verstreken is voor mij een bijzondere mijlpaal, ik ben namelijk nog nooit langer dan 2 weken alleen van huis geweest... Een nieuwe ervaring erbij dus! ;-)

Onderhand al weer flink wat meegemaakt en mensen ontmoet. Vorige week zondag naar de kerk geweest, lopend welteverstaan, de fiets was toen nog niet helemaal gebruiksklaar. Leuk kerkje met wel een rare dienst aangezien het een afscheidsdienst was voor 1 van de dominees ofzo. Was daar niet helemaal op mijn plek... Aan het einde van de middag kwamen Bob en Ria Middelkamp mij opzoeken. Dit is familie van mij die hier in Canada woont en ik nog nooit ontmoet had, wat een erg leuke ontmoeting was. Het was leuk om gezellig met hen uit eten te gaan en op die manier toch even bij familie te zijn.

Afgelopen maandag was ik dus voor het eerst naar de school gegaan. Gelukkig toen wel de fiets mee want het is op zich nog wel 10 min. fietsen. Vervolgens kwam ik erachter dat ik 2 uurtjes mee zou lopen met de 1e jaars om even de introductie van de leraren te krijgen e.d. Vervolgens werd ik van hier naar daar gestuurd voor studentnummer enz. aangezien niemand echt wist waar ik moest zijn. Uiteindelijk geholpen door een aardige docent en gelukkig mijn studentenkaart kunnen regelen. Toen was het wachten... van ongeveer half 12 tot 1 uur heb ik wat door de school gezworven, bij de BBQ van de 1e jaars gezeten en met wat random mensen staan praten.

Om 1 uur werd ik verwacht in een lokaal waar de zogenoemde ""bridging" plaatsvond, oftewel een overbruggings programma voor studenten die van een andere opleiding kwamen. Al gauw kwam ik erachter dat deze mensen al een week eerder met dit programma waren begonnen. Zodoende kwam ik er ook achter dat ze bij de opleiding niet helemaal goed weten wat ze met me aan moeten. Er zijn nog niet veel mensen voor mij naar deze opleiding gegaan en sowieso is de opleiding niet gewend aan "exchange students". Op zich best irritant maar ook wel interessant om zo achter te komen hoe het gaat als nog niet alles voor je geregeld is.

De rest van de week heb ik een aantal van de lessen gevolgd, maar ook veel van de uren waren project uren. Aangezien ik een week later de bridging in kwam had ik dus geen project om aan te werken. Vandaar dat ik elke dag eigenlijk alleen 's ochtends naar de school hoefde. De rest van de dag had ik dus vrij om andere dingen te doen. Ik heb vele malen in de buurt rond gefietst, gewoon om de buurt wat te verkennen. Ook kon ik gezellig met Kenny naar de mall, om daar ook een telefoonkaart te regelen. Nu dus ook eindelijk weer een beetje mobiel bereikbaar (voor Canadezen dan :P). Ook was ik door Kenny uitgenodigd om mee te gaan naar een presentatie over duurzaamheid wat erg interessant was.
Daarna gezellig naar een cafe geweest voor een drankje wat natuurlijk een leuke afsluiter was ;-)
Verder in de afgelopen week nog wat uit eten geweest, veel gekletst en nieuwe mensen ontmoet, teveel om op te noemen ;-)

Afgelopen zaterdag is het mij zelfs gelukt om hier de was te doen ;-) Iets wat ook nog weer anders gaat dan in Nederland ;-)
Vervolgens kwam rond een uur of 1 Marlies aan. Zij is 1 van mijn klasgenoten die hier bij mij in het huis woont en ook naar Conestoga College gaat, alleen dan naar een andere studie. Het is erg gezellig dat ze hier nu is, maakt het toch minder alleen voor mij. Die dag zijn we naar de "Farmers Market" geweest. Hier hebben we zowaar Amish people in het echt gezien ;-) (veel respect voor die mensen, maar ze zijn hier soms een ware attractie...) en verder eindelijk lekkere kaas kunnen kopen (nu nog een kaasschaaf... :P) en dropjes!! :D
Daarna ook nog naar de walmart geweest, een multi-store, waar we een aantal benodigdheden als shampoo e.d. hebben kunnen inslaan :-)

Gisteren ben ik naar een andere kerk geweest, eentje die me veel meer beviel. Ik werd gelijk aan allerlei mensen voorgesteld en voelde me geen moment alleen. Leuke gesprekken kunnen voeren :-)
Vandaag gezellig met Marlies op pad geweest. Eerst naar haar campus toe (haar studie zit op een andere campus dan die van mij) en vervolgens met de bus naar de mall geweest en lekker wat rondgekeken en geshopt. Schoenen gescoord voor $16 voor 2 paar en een lekkere warme trui voor de winter ;-) Nu eindelijk weer lekker thuis en zo weer lekker mijn bedje in. Morgen zou ik eerst naar Niagara Falls gaan, helaas gaat dat niet door... Maar we zullen zien wat de rest van de week brengt.

Tot gauw maar weer! Oh en kijk vooral op mijn Facebook voor de foto's, die plaats ik daar voornamelijk.

  • 27 Augustus 2013 - 18:20

    Janneke:

    Hopelijk ga je nog wel naar de Niagara Falls; ik vond het destijds erg indrukwekkend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Op deze site hoop ik bij te houden wat er allemaal gebeurd in Canada en Engeland waar ik beide heen ga voor mijn studie. In Canada zal ik 5 maanden gaan studeren en in Engeland 5 maanden stage lopen.

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 10601

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Engeland

12 Augustus 2013 - 31 December 2013

Studeren in Canada

27 December 2013 - 30 December 2013

New York

Landen bezocht: