almost a week now - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Karin Middelkamp - WaarBenJij.nu almost a week now - Reisverslag uit Kitchener, Canada van Karin Middelkamp - WaarBenJij.nu

almost a week now

Blijf op de hoogte en volg Karin

17 Augustus 2013 | Canada, Kitchener

Alweer bijna een week in Canada. De tijd gaat toch opeens al best snel. Gelukkig de afgelopen week wat dingen kunnen ondernemen waardoor die tijd ook sneller gaat.

Afgelopen maandagavond heeft Kenny (mijn toekomstige klasgenoot die me veel heeft geholpen in de voorbereidingen) me de school en de stad laten zien. De school ziet er mooi uit, is nog erg nieuw, ik geloof 3 jaar oud ofzo. Ze zijn nu in phase 1 van de bouw ofzo geloof ik. Er staat i.i.g. een mooi gebouw waar ik les kan krijgen ;-)
Vervolgens zijn we naar het winkelcentrum gegaan waar we bij verschillende telefoonaanbieders om informatie hebben gevraagd en verder gewoon wat hebben rond gekeken. Simkaarten enz zijn hier een stuk duurder aangezien er maar weinig aanbieders zijn. Heb nog geen Canadees nummer want ik wou eerst nog even de mogelijkheden onderzoeken ;) Vervolgens zijn we wat gaan eten bij een restaurantje. Helaas was op dat moment mijn maag nog niet helemaal aan het tijdsverschil gewend dus echt genieten van het eten ging niet zo goed maar het was wel heel gezellig :-)

De supermarkt zit hier nog best een eindje verderop. Dinsdag ben ik er heen wezen lopen waarbij ik natuurlijk eerst de weg kwijt was... Maar uiteindelijk er gekomen en ongeveer een uur in die winkel geweest aangezien ik het toch best lastig vind met de andere producten en al die andere prijzen e.d. Maar het is wel een mooi stukje lopen, vooral aangezien het eerste deel door een mooi park gaat. Vandaag die trip nog maar eens ondernemen denk ik ;-) Misschien vandaag per fiets als de huiseigenaren al een slot hebben gekocht ;-)

Toen Kenny en ik in de school waren ontmoetten we ook 1 van de 4e jaars. Zij vertelde dat ze donderdag 15 augustus hun eindpresentaties hadden en vrijdag dan een groot feest. Ik werd voor beide uitgenodigd dus dat was leuk :-) De presentaties vond ik erg professioneel en heel tof. Het ging over het uitbreiden/updaten van hun recreation centre. Elk project groepje had informatie hierover gekregen en een budget en moesten dus een goed advies geven hierover. Aangezien dit ook een architectuur opleiding is hadden ze prachtige schetsen met de computer gemaakt e.d. wat er erg mooi uitzag. het klonk als een leuk project.

Gisteren (Vrijdag) was dus hun feest. 2 van de afgestudeerden kende ik al aangezien zij afgelopen jaar een paar maanden bij ons in de klas zaten. Het feestje was erg gezellig, het begon wel wat vroeg (11:30) :P Het was grappig te horen dat veel mensen uit die klas naar Nederland geweest waren voor de uitwisseling en hun verhalen te horen. Verder vonden ze het wel gezellig om met mij te praten over Canada en Nederland en de verschillen e.d. dus ik heb me zeker vermaakt! :-)

Verder heb ik het hier op zich naar mijn zin. de huiseigenaren zijn nog steeds erg aardig, een keertje wat kletsen vinden ze heel gezellig. Ook willen ze vanalles wel voor me doen. Zo mag ik bijvoorbeeld hun fiets lenen als ik geen ander vervoer heb aangezien zij die dingen toch niet gebruiken :-) En verder nog zo veel meer :-)
Natuurlijk mis ik Nederland (nou ja vooral het bijvoorbeeld makkelijker boodschappen kunnen doen enz ;-) ) en mijn familie en vrienden. Maar gelukkig heb ik het hier ook wel naar mijn zin ;-)

Volgende week dus al ergens wat naar de school toe. we zullen eens zien wat ze te vertellen hebben ;-) Tot de volgende blog!

  • 17 Augustus 2013 - 21:06

    Janneke Middelkamp:

    Hallo! Leuk om weer te lezen over je belevenissen. En hoe is het weer daar? We hebben hier nu mooi weer, rond de 20 graden, af en toe n buitje. Lekker om wat in de tuin te klussen. Hopelijk kun je snel op de fiets, dan ben je wat vrijer! Moi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Op deze site hoop ik bij te houden wat er allemaal gebeurd in Canada en Engeland waar ik beide heen ga voor mijn studie. In Canada zal ik 5 maanden gaan studeren en in Engeland 5 maanden stage lopen.

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 10559

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Engeland

12 Augustus 2013 - 31 December 2013

Studeren in Canada

27 December 2013 - 30 December 2013

New York

Landen bezocht: